marți, 20 ianuarie 2009

In a manner of speaking

Intr-un fel putem spune ca cuvintele sunt de prisos. Imi spui totul cu cuvinte care nu spun nimic. Da-mi cuvintele care nu spun nimic. Ceea ce simt pentru tine e dincolo de cuvinte. Recunosc spre rusinea mea ca am auzit versurile pentru prima data acum cateva saptamani in varianta recent reciclata/bossanovizata Nouvelle Vague si am ramas oarecum bantuit de cantecul asta care exprima atat de bine violenta bruta, neslefuita a cuvintelor atunci cand e vorba de sentimente. Kind of Enjoy the Silence...



By the way Martin Gore a si tras piesei un cover excelent:



In orice caz Nouvelle Vague m-a facut curios sa caut si versiunea originala aparuta pe albumul Holy Wars din 1985 a lui Tuxedomoon, grup post-punk format in San Francisco in 1977 de Blaine L. Reininger, Steven Brown si Peter Principle. Holy Wars a fost albumul care a adus succesul commercial tarziu al grupului la 8 ani de la infiintare si dupa ce Reininger a parasit grupul pentru o cariera solo.

E versiunea mea favorita in simplitatea ei oarecum gotica:



Si ca tot vorbeam de gotic iata cum suna si in interpretarea dramaticei soliste de la Dresden Dolls, Amanda Palmer:



Decideti voi care va place mai mult dar in ceea ce ma priveste In a manner of speaking e inca in heavy rotation in playlist in diverse variante.

By the way va recomand sa ascultati toate piesele Nouvelle Vague alternate cu versiunile originale din anii 80 ale unor trupe legendare ca Joy Division, Depeche, Clash sau a mai putin cunoscutilor la noi The Undertones, XTC sau Modern English. E o experienta cu adevarat interesanta si iti ofera o paleta larga a ce se asculta in spatiul aglofon pe vremea cand la noi faceau furori Compact, Scorpions si Modern Talking.

Un comentariu:

sorella spunea...

gimmie that punk!!! :D