luni, 11 decembrie 2006

Princess Mononoke

Un film de referinta. O fabula moderna si unul dintre cele mai meseriase desene animate (anime) ever, "Printzesa Mononoke", te poarta intr-o lume fantastica populata de zei intrupati in animale gigantice, spirite ale copacilor si oameni iresponsabili gata sa distruga viitorul tuturora in numele castigului personal.

Scris si realizat in 1997 de Hayao Myazaki, filmul urmareste povestea lui Ashitaka, ultimul print al unui trib pe cale de disparitie, in calatoria lui initiatica spre Spiritul Padurii, singurul care ar putea sa-l vindece de blestemul giganticului zeu-mistretz. In calea lui, o va intalni pe San (Printzesa Mononoke) o tanara ce lupta pentru a proteja padurea si pe Lady Eboshi, stapana Orasului de Fier.

Ashitaka va trebui sa gaseasca un echilibru intre aceste doua forte opuse: pe de o parte dorinta oamenilor de a-si depasi conditia de animale si a invinge fortele inspaimantatoare ale naturii si pe de alta parte natura care mentine viatza tuturor, inclusiv a oamenilor care incearca sa o distruga.

Cu radacini adanci in folclorul japonez povestea aduce in discutie subiecte grave ca razboiul, ecologia, morala si principiile de viatza. Un film care trezeste copilul din tine...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Din Myazaki ce m-a dat pe spate a fost "Spirited Away"; chiar daca mesajul nu e atat de adanc are fantezie garla si relizarea e superba. Recomand cu caldura.
Si daca ai chef de-o dupa-masa relaxanta cu anime incearca si "Final Fantasy VII". E fara pretentii, but most visually stunning.

Parizian spunea...

Da intr-adevar mi-a placut mult si Calatoria lui Chihiro. A fost de fapt primul film de Myazaki pe care l-am vazut (si care mi-a deschis apetitul pentru filmele lui). Toate personajele acelea fantastice care vin de peste tot... super impresionant. Vreau sa vad si ultimul film al lui: "Castelul umblator al lui Howl" ca il am deja de ceva vreme dar pur si simplu nu am apucat inca...

Din Final Fantasy am vazut doar prima parte (The Spirits Within) care a rulat si la cinematografe pe la noi. Sunt chiar curios de partea a VII-a. Presupun ca au mai imbunatatit animatia... Deja la prima parte era interesanta desi personajele umane aveau momente in care se miscau usor sacadat daca-mi amintesc bine ca l-am vazut acum cativa ani buni.