Tupeu pe muchie de tigaie
Dupa succesul fulminant al opusului "Singur sub duş", aventurierul monden, bucătar, călător, om de cinema şi publicitate, Dan Chişu a scos o nouă carte: "Reţete pe muchie de tigaie".
Departe de mine să contest savoarea reţetelor din carte, cât se poate de originale şi de apetisante (demne de creatorul restaurantului Esperanto) şi nici forma grafică a cărţii (care e ticsită cu poze atât de superbe încât îţi vine să pleci imediat la cumpăraturi de ingrediente şi să te apuci de gătit).
Ceea ce mi se pare însă un tupeu maxim este ca un guru gastronomic de talia lui Dan Chişu să-şi lanseze cartea la preţul de 69.99 RON (peste 20 de euro) în condiţiile în care cartea în cauză e burduşită de reclame la diverse branduri: de la maioneza de la Bunica la zaharul Margaritar, Restaurantul Esperanto (deh! puţin autopromo nu strică), cuptoarele LG, tigăile Tefal, praful de copt Dr.Oetker, etc. În total am numărat echivalentul a 15 pagini A4 de reclame la vreo 95 de pagini de carte!
Acum una din două: ori eşti meseriaş de meseriaş în ale bucătăriei şi îţi permiţi să-ţi vinzi cartea la aproape 700.000 de lei vechi (în condiţiile în care în librărie se găseşte superba carte de bucate a lui Jamie Oliver "La masă cu Jamie" - super "chef" cunoscut peste tot în lume - la numai 54.5 RON cu un număr de pagini dublu faţă de muchiile lui Chişu), ori eşti un pârlit de wannabe şi îţi umpli cartea de reclame să-ţi mai reduci costurile şi atunci o vinzi la un preţ rezonabil.
Ar mai fi şi varianta în care domnul Chişu, importatorul "Nopţii Devoratorilor de Publicitate" (lucru pentru care îi mulţumim), a dat de fapt dovada unui rafinament deosebit şi a umplut intenţionat cartea de reclame, nu pentru bani (departe de el astfel de raţionamente mercantile) ci din dragoste de advertising şi atunci cartea "Reţete pe muchie de tigaie" este de fapt un experiment post-modern în care originalitatea se exprimă nu doar prin reţete ci şi prin alternarea elegantă a paginilor utile cu reţete cu pagini de reclame inutile, dar marginal estetice, reflectând prin acest demers artistic modul în care publicitatea se împleteşte natural cu fiecare clipă din viaţa noastră de zi cu zi.
9 comentarii:
Acum poate ai si tu dreptate cu problema "pretului"... insa... sa nu uitam ca am intrat in UE... si deh, trebuie sa ne conformam... deh, mimentismul asta.
Cat despre Jamie, jezzz... am invatat atatea de multe de la el... iubesc emisiunea lui. Asta da. Vorba ta, meserias de meserias!
True :) In orice caz trebuie sa fim selectivi cu ce copiem ca in UE cartile pline de reclame se dau pe gratis iar "chef"-ii meseriasi isi promoveaza propriul nume si nu brandul X de zahar ;)
corect, dar in acelasi timp sa nu uitam romanismul ... si incercarea de a scoate bani si din piatra seaca. bine ca suntem noi bine dezinformati
pai ce te mira ca a pus asa pret piperat, nu stii ca prostul nu e prost destul daca nu e si fudul?
sincer mai degraba as gati dupa Jamie sau Radu Anton Roman, odihneasca se in pace
Asa e :) Pe Radu Anton Roman l-am regretat si eu foarte mult... Si oricum e din alta poveste: cele 30 de retete ale lui Chisu nu au cum sa se apropie nici pe departe de colectia impresionanta a lui Radu...
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca Jamie Oliver arata mult mai bine decat Dan Chisu. :) In concluzie, eu fiind asa mai shallow, o sa-mi aleg cartea dupa coperta. :)
:) Iţi dai seama ce lovitură pe Chişu care pare a se considera "the lover of the lovers", unicul şi inegalabilul preferat al femeilor cele căzătoare la picioarele proprii... cel puţin cum reiese dintre rândurile din "Singur sub duş" :) Un mit s-a prăbuşit...
il apreciez pe Dan Chisu, din punct de vedere al prospectiilor geologice, el este descoperitorul filonului cu prosti
trebuie sa ai nas pentru asta
Mda... adevarul e ca trebuie sa ai ceva nas sa prostesti atatea firme sa faca reclama in cartea ta si pe altii sa o cumpere la 700.000 de lei :)
Trimiteți un comentariu