vineri, 23 martie 2007

Jazz

Unul dintre locurile mele preferate din Bucureşti e Librăria Cărtureşti de pe Arthur Verona. Cine o cunoaşte îşi poate da seama de ce. E o altă lume. Şi-ar găsi locul fără nici un fel de problemă prin Beaubourg sau Marais în inima Parisului. E o plăcere până şi să te plimbi doar prin încăperile super vintage re-create din imaginaţia şi memoria domnului Şerban Sturdza.

Un loc magic unde te aşteaptă surprize la tot pasul: aici o secţiune de romane frumos organizate tematic şi pe edituri, acolo un colţ cu literatură pentru copiii şi muzică bună, ceaiuri şi cafele, filme cool (cam scumpe e drept)... dichis ce mai.

No bine. Şi ca să trec la subiectul propriuzis al post-ului: muzica jazz. Nu ştiu cum se face dar cultura mea muzicală are lacune serioase în domeniul jazzului. Adevărul e ca n-am prea avut ocazia să ascult prea mult jazz la viaţa mea (exceptie făcând o frumoasă perioadă cand am avut acces la un Jazz Radio). Ei bine se pare că am ajuns la vârsta la care mi-am pus problema să acopăr într-o oarecare măsura aceasta arie culturala şi uite ca Libraria Cartureşti a venit la fix cu o oferta bestială pentru ignoranţi ca mine: CD-uri cu clasici ai jazz-ului la fabulosul preţ de 3 lei noi.

Evident am fost profund impresionat de ofertă şi mi-am îmbogaţit instant muzicoteca cu nişte CD-uri semnate Dizzy Gilespie, Art Tatum, Ella Fitzgerald, Charlie Parker, Django Reinhart şi încă câţiva al caror nume nu l-am reţinut care s-au aşezat frumos în completarea deja existentelor CD-uri cu Mircea Tiberian, Saint Germain, Cowboy Beebop, Diana Krall şi Carla Bruni.

Căutaţi-le până mai sunt.

5 comentarii:

sorella spunea...

hmmm, Carla Bruni a urcat serios in topurile mele, spre surprinderea mea, de cand m-ai introdus in genul asta, apropo trebuie sa ma duci shi pe mine la Librarie, the ignorant me :P, is chiar curioasa, am auzit multe. momentan recitesc Zahir, poate sunt un pic superficiala, dar e printre singurele carti romanesti pe care am reusit sa pun mana so :P
how was the weekend?

Parizian spunea...

Pai mai vino si tu in capitala RO :) N-am citit Zahir dar am citit mai multe de Coelho mai demult si unele sunt chiar OK. Sunt destul de motivationale si au unele idei cool (dar se cam repeta daca citesti mai multe romane de-ale lui + s-a facut foarte multa valva in jurul lui dar in esenta e OK).

Weekend was nice dar foarte lucrativ si obositor.

sorella spunea...

da asta nu imi place nici mie ca a fost asa de mediatizat :P, parca ai citi ceva revista de scandal, asa ma simt :)))

Parizian spunea...

O sa-ti trimit un bax cu colectia Story, Ciao, Spy si Q Magazine :) Hai ca nu e asa rau. Alchimistul mi-a placut mult de tot. Si nici celelalte nu sunt rele. Doar ca la un moment dat se repeta ideile (ca de altfel cam la majoritatea autorilor din care citesti mai multe carti).

sorella spunea...

apropo am terminat la raul Piedra shi m-am apucat de Alchimistul =)))
m-ai bine as bea un ceai de tei =)))))